Як самостійно зареєструвати пРРО: покрокова інструкція - exellio
ГоловнаМатеріалиЯк самостійно зареєструвати пРРО: покрокова інструкція

Як самостійно зареєструвати пРРО: покрокова інструкція

01.02.2022 Час для читання:3 хвилини

Для того, щоб почати застосовувати програмний РРО його, так само як і апаратний, треба спочатку зареєструвати у Державній податковій службі (далі – ДПС). Це абсолютно безкоштовна процедура. І друга хороша новина – якщо слідувати правильній інструкції, зробити це можна швидко та легко, не виходячи з дому.

Аби вберегти підприємців від помилок, ми зібрали всю необхідну та корисну інформацію у зручному форматі, щоб ви могли самостійно розібратись і зареєструвати свій пРРО.

Для успішної реєстрації пРРО треба знати та мати:

  • електронний підпис і пароль до нього;
  • електронну пошту та контактний телефон;
  • адресу місця ведення діяльності (згідно договору оренди або адресу згідно права власності, або користування). Якщо ФОП не має оренди, то пРРО реєструється на адресу реєстрації ФОПа;
  • тип об’єкта оподаткування – магазин, салон, офіс, майстерня тощо;
  • назву вашої торгової точки, магазину або салону тощо;
  • дані касира (якщо такий є), його електронний підпис та пароль. Оскільки програмний РРО, на відміну від апаратного, потребує ідентифікації касирів.

Законодавчі вимоги щодо реєстрації пРРО

Суб’єкт господарювання, який має намір зареєструвати програмний реєстратор розрахункових операцій, повинен перебувати на обліку в контролюючому органі.

Також на обліку має перебувати його господарська одиниця, де буде використовуватись програмний РРО, про яку суб’єкт господарювання повідомляє контролюючий орган відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України (ПКУ). Перелік усіх нормативно-правових актів, якими регулюється застосування пРРО, можна переглянути тут.

Тому, перш ніж почати сам процес реєстрації пРРО, його власник має подати повідомлення про об’єкти оподаткування, об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які  провадиться діяльність за формою 20-ОПП (Наказ Міністерства фінансів України №462 від 22.04.2014 року “Про внесення змін до Порядку обліку платників податків і зборів”, додаток 10) з інформацією про господарську одиницю, де реєстратор буде застосовуватись. Подається повідомлення до податкової за основним місцем обліку ФОП, незалежно від того, де знаходиться магазин, офіс або кафе.

Важливо правильно визначити “Тип об’єкта оподаткування” відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування, що оприлюднений на офіційному сайті ДПС. 

Також перед початком роботи з пРРО необхідно отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Державна податкова служба видає такі ключі безкоштовно. Термін їх дії складає 2 роки. Проте існують і приватні компанії. Тут вибір за вами. 

Наступний етап  – встановлення програмного забезпечення (безкоштовне від ДПА та платне від приватних виробників) на будь-який зручний пристрій, який є в наявності – комп’ютер, смартфон або планшет, який має підключення до мережі Internet. *Це має бути окремий гаджет, оскільки користуватися ним в особистих потребах ви не зможете.

Після встановлення програмного забезпечення необхідно зареєструвати програмний РРО відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 №317. Згідно з вимогами вказаного Порядку, до Реєстру реєстраторів розрахункових операцій вносять:

  • дані про програмний РРО;
  • відомості про суб’єкта господарювання та його господарські одиниці, де застосовуються такі ПРРО;
  • дані сертифікатів електронних підписів і / або печаток, які використовуються у цих ПРРО (інформація про касирів).

Для реєстрації ПРРО складається Заява про реєстрацію програмного РРО за ф. № 1-ПРРО. Заява подається виключно в електронній формі  на фіскальний сервер засобами Електронного кабінету або Єдиного вікна подання електронної звітності.

Фіскальним сервером здійснюється автоматизована обробки заяви, за результатами якої ПРРО реєструється або формується відмова у його реєстрації.

У разі успішної реєстрації кожному ПРРО автоматично формується і присвоюється фіскальний номер, який є унікальним числовим порядковим номером реєстраційного запису в Реєстрі ПРРО, який не змінюється при перереєстрації ПРРО та зберігається за ПРРО до дати скасування його реєстрації.

Інформація про присвоєний фіскальний номер надходить платнику податків у 2-й квитанції, сформованій за результатами успішної обробки заяви за ф. № 1-ПРРО. *1-ша квитанція має засвідчити успішну обробку вашої Форми 20-ОПП.

Датою реєстрації ПРРО є дата формування фіскального номера ПРРО.

Реєстрація ПРРО скасовується на підставі заяви за формою № 1-ПРРО з відміткою “Скасування реєстрації” або на підставі Повідомлення про виявлення несправності ПРРО за формою № 2-ПРРО з відмітками “несправність” або “крадіжка пристрою чи компрометація ключа”.

Тепер ви знаєте, що та для чого треба зробити – поїхали! 😉

Реєстрація програмного РРО: які дії?

За допомогою особистого ключа або інших способів електронної ідентифікації заходимо до приватної частини Е-кабінету, який розміщено за посиланням: https://cabinet.tax.gov.ua/login

КРОК 1, підготовчий: Заповнити, підписати та відправити Форму 20-ОПП.

Поки чекатимете на відповідь від податкової, можна не гаяти часу та заповнити (“створити”) Заяву про реєстрацію за формою 1-ПРРО, де буде вказана особиста інформація та дані про РРО – тип (стаціонарний, пересувний, каса самообслуговування, інтернет-торгівля) і т.п.

КРОК 2: Знаходимо та створюємо електронний документ за формою № 1-ПРРО (J/F1316602) «Заява про реєстрацію програмного реєстратора розрахункових операцій» (за основним місцем обліку суб’єкта господарювання як платника податків). Інструкцію щодо коректного заповнення та подання форм можна завантажити на сайті ДПС за посиланням.  *Але цю заяву ми не подаємо допоки не отримаємо сповіщення, що наша Форма 20-ОПП прийнята (має прийти 1-ша квитанція).

КРОК 3: Після внесення та перівки всіх необхідних даних, зберігаємо, підписуємо та направляємо заявку на обробку. 

Через короткий проміжок часу перевіряємо отримання 2-ої квитанції про обробку Заяви, та у разі успішної обробки у квитанції, отримуємо: «Документ прийнято» «Інформація – ПРРО “Назва каси” з локальним номером “Номер каси” призначено фіскальний номер “Фіскальний номер ПРРО”.

КРОК 4, фінальний: Подання Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа (для повідомлень щодо сертифікатів відкритих ключів, які застосовуються в ПРРО) форма № 5-ПРРО (J/F1391802). Іншими словами, це заява, яка містить дані про касирів (осіб, яким делеговане право підпису електронних документів).

Для цього потрібно зайти на сайт https://acskidd.gov.uaКваліфікований надавач електронних довірчих послуг, у тому числі для програмних РРО (КНЕДП). Детальну інструкцію з завантаження сертифікатів з інформаційного ресурсу КНЕДП та отримання даних для заповнення графи 3 «Ідентифікатор ключа суб’єкта» Повідомлення дивіться тут.

Як бачите, якщо бути уважними та мати всі необхідні дані, реєстрацію можна пройти менше, ніж за півдня. 

І які б міфи про РРО/пРРО ще не вигадували, насправді ви отримаєте значні переваги для вашого бізнесу від його застосування. Насамперед, це:

  • оптимізація роботи підприємства
  • ведення обліку товарів (інвентаризація без зупинки продажів)
  • формування звітності за будь-який період
  • сканування штрих-коду для отримання ціни товару з бази даних
  • фіксування дати, часу та деталей розрахункової операції (контроль продажів і касира)
  • підрахунок будь-яких податків та знижок
  • программа лояльності тощо.

Насамкінець хочемо підтримати вас, наші супергерої-підприємці – який би реєстратор ви не вибрали, програмний чи апаратний, ви однозначно на правильному шляху свідомого бізнесу.

А якщо вам досі складно самим визначитися, який вид РРО краще підійде під вашу діяльність, ми з радістю вам допоможемо – звертайтесь! 097 225 22 55