Ваш РРО зламався? Спокійно - є “план “B”! - Exellio
ГоловнаМатеріалиВаш РРО зламався? Спокійно – є “план “B”!

Ваш РРО зламався? Спокійно – є “план “B”!

04.11.2020 Час для читання:2 хвилини

Будь-яка техніка ламається й РРО, на жаль, інколи теж може вийти з ладу. Що робити в такій ситуації – ми зараз детально розповімо.

Що може статися?

Законодавство України регламентує, що на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту (не більше 7 робочих днів) або у разі тимчасового відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного РРО (стаття 14 Закону Про РРО)

Отже, у вас є три сценарії розвитку подій:

  • не працювати взагалі – закрити магазин та зробити вимушену (читай – давно омріяну) відпустку 😉
  • на час ремонту фіскального пристрою користуватися розрахунковою книжкою (РК) та книгою обліку розрахункових операцій (КОРО) – звісно, якщо ви заздалегідь зареєстрували їх належним чином разом з РРО;  
  • скористатись резервним РРО.

Саме про останній пункт поговоримо детальніше. Законодавство  зобов’язує центр сервісного обслуговування – ЦСО  (куди ви маєте одразу звернутися, як тільки виявили несправність) відновити  роботу РРО протягом 7 робочих днів з дня прийняття його в ремонт. У разі незабезпечення ЦСО гарантійного ремонту РРО у встановлений строк, необхідно ввести в експлуатацію належним чином зареєстрований на суб’єкта господарювання резервний РРО.

Які переваги застосування резервного РРО?

По-перше, це зручно та безпечно, адже не зупиняється робочий процес, особливо, якщо мова йде про мережу супермаркетів, коли касирам виписувати  розрахункові квитанції власноруч фізично дуже складно. 

Як реєструвати резервний РРО?  

Процедура реєстрації резервного РРО не відрізняється від основного. Ви просто ставите галочку “Резервний” у заяві за формою 1-РРО та вказуєте всі адреси, де він може використовуватись. 

Майте на увазі, що на резервний РРО, за вашим  бажанням, реєструється також своя КОРО.

Особливості роботи з резервним РРО

Основний алгоритм дій під час застосування резервного РРО такий:

  • внесіть готівку, що була в місці проведення розрахунків до моменту виходу з ладу РРО, у грошову скриньку резервного РРО. Зробити це треба за допомогою операції “Службове внесення”;
  • Проводьте розрахунки через резервний РРО в загальному порядку його експлуатації. Усі операції необхідно фіксувати в КОРО, якщо ви реєстрували її на цей РРО.
  • Після відновлення роботи основного  РРО введіть готівку, що була в місці проведення розрахунків, зі скриньки  резервного РРО операцією “службова видача” та внесіть її в скриньку основного РРО операцією “службове внесення”. 
  • Заповніть пункти 6 та 7 в КОРО.

Зауважимо, якщо ви не бажаєте вести КОРО, то у разі, коли  ваш основний РРО вийде з ладу, а резервного апарату ви не маєте, тобто, коли ви фактично не можете провести через РРО ваш продаж, працювати ви не зможете

Резервний РРО реєструється на господарську одиницю, це може бути одна або 200 одиниць. Простіше кажучи, резервний екземпляр може зберігатися у вас в сейфі до необхідного моменту, потім ви його просто берете та передаєте на місце, де він потрібен.