РРО – є. Що далі? Все про реєстрацію РРО та його введення в експлуатацію – Exellio
ГоловнаМатеріалиРРО – є. Що далі? Все про реєстрацію РРО та його введення в експлуатацію.
реєстрація РРО

РРО – є. Що далі? Все про реєстрацію РРО та його введення в експлуатацію.

22.10.2020 Час для читання:3 хвилини

Ви вже визначились і купили необхідний РРО – вітаємо! Проте, почати користуватися ним одразу не можна –  спочатку його потрібно зареєструвати у податковій за певною процедурою.

Покрокова інструкція:

1.  Коли ви купуєте РРО, вам мають надати документ, який підтверджує перехід права власності чи права володіння (користування). Це може бути:

  • фіскальний чек;
  • рахунок-фактура та видаткова накладна;
  • договір оренди.

Також в комплекті з придбаним апаратом обов’язково йдуть паспорт на РРО та інструкція з його використання.

У  даному разі найважливіший для вас документ – це паспорт на РРО, оскільки в ньому буде вказаний заводський номер вашого РРО. За цим номером  на сайті податкової ви зможете відшукати реєстраційний номер екземпляра. Саме він буде фігурувати у вашій заяві на реєстрацію РРО. Реєстраційний номер екземпляра автоматично підтягує за собою в заяву всю необхідну інформацію щодо вашого апарата: модель, версію, сферу застосування тощо.

електронний кабінет платника податків ЕКПП
електронний кабінет платника податків ЕКПП Екземпляри РРО
ЕКПП екземпляри РРО

2.  Потрібно укласти договір з Центром сервісного обслуговування (ЦСО). Зазвичай компанія-продавець РРО має власний сервісний центр та пропонує свої послуги (зручніше це зробити одразу під час покупки). В іншому випадку, треба зв’язатися з виробником, контакти якого вказані в паспорті, та отримати інформацію про центри сервісного обслуговування в вашому регіоні й вибрати самостійно.  

Після укладання договору на технічне обслуговування сервісний центр інформує про це податкову в електронній формі.

3.  Подати заяву на реєстрацію РРО в ДПС за формою №1-РРО Для того, щоб Вам було легше розібратися із заповненням заяви, завантажуйте зразок заповнення.

Де можна отримати ЕЦП:  

Підсумуємо: для подання заяви до ДПС у Вас обов’язково мають бути такі документи:

  1. документ, що підтверджує право власності на РРО або право на володіння ним;
  2. паспорт на РРО;
  3. договір з ЦСО.

Хто подає: директор або представник за довіреністю.

Як і куди подавати

·      дистанційноу Е-кабінеті платника податків;

Строк розгляду – 1 день (реально, у разі подання достовірної інформації та відсутності підстав для відмови, це займе не більше 30 хвилин: якщо побачите зелений колір – Вашу заяву прийнято, якщо ні –  світитиметься червоним).

·         особисто – в ДПС. За цих  умов термін подання заяви може розтягнутися до 1-го тижня.

У разі електронної подачі заяви, наступні етапи ви вже не побачите, оскільки в системі ДПС все відбуватиметься в автоматичному режимі.

4.  Результатом успішного подання заяви стане резервування фіскального номера РРО в інформаційній системі ДПС. Хто видає: якщо ваша заява на реєстрацію була опрацьована та підтверджена податковою, то довідка про резервування фіскального номера прийде до сервісного центру автоматично(ЦСО).

5.  Введення в експлуатацію: Центр сервісного обслуговування за інформацією від ДПС вводить ваш апарат в експлуатацію та опломбовує його. При цьому оформляє довідку про опломбування та акт введення в експлуатацію. До речі, ЦСО має надати вам також оригінал (у паперовому вигляді) даного Акта.

Термін введення: протягом 3-х календарних днів.

Якщо РРО був введений в експлуатацію своєчасно, ви отримаєте  в своєму електронному кабінеті Свідоцтво про реєстрацію РРО (Реєстраційне посвідчення). Це означає, що процедура реєстрації успішно пройдена! Тепер можна встановити його на робоче місце, підключити до Інтернет та користуватися 🙂

Отже, Ви маєте зробити лише три кроки у такій послідовності:

  1. підписати договір з ЦСО;
  2. знайти в Реєстрі екземплярів реєстраційний номер вашого РРО (за заводським номером через електронний кабінет);
  3. заповнити та подати заяву в електронному кабінеті (чи в паперовій формі у відділенні ДПС).

Підстави для відмови в реєстрації РРО:

  • РРО вже зареєстрований;
  •  Модель (модифікацію) РРО не включено або виключено з Державного реєстру РРО;
  •  РРО не відповідає сфері застосування, зазначеній в реєстраційній заяві;
  • ЦСО не включено до Реєстру Центрів сервісного обслуговування реєстраторів розрахункових операцій;
  • в контролюючому органі наявні відомості про анулювання ліцензії на право здійснення відповідної господарської діяльності;
  • Щодо господарської одиниці, вказаної у заяві, суб’єкт господарювання не повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Податкового кодексу України або згідно з таким повідомленням відповідний об’єкт є закритим чи не експлуатується суб’єктом господарювання; суб’єкта господарювання не включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань;
  • Суб’єкт господарювання не перебуває на обліку в контролюючому органі, до якого подано реєстраційну заяву;
  • У контролюючому органі наявні відомості про РРО як про викрадений;
  • Екземпляр моделі (модифікації) РРО, що реєструється, відсутній в реєстрі екземплярів реєстраторів розрахункових операцій;
  • Суб’єкт господарювання є пов’язаною особою з ЦСО.

Чим регулюється порядок реєстрації РРО: наказ №547 Міністерства фінансів України «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» від 14.06.2016 року.

Загальний строк всієї процедури: до 3-4 днів дистанційно. У разі фізичного подання документів процедура може затягнутися до місяця часу, все залежить від місцевого контролюючого органу.

Читати також