РРО: міфи та реальність. ТОП 3 найпоширеніші помилки - Exellio
ГоловнаМатеріалиРРО: міфи та реальність

РРО: міфи та реальність

22.02.2021 Час для читання:2 хв 30 с

Навколо застосування РРО шириться стільки байок, що краще один раз самим розібратися, для чого вони взагалі запроваджені та як максимально ефективно використати весь їх функціонал для розвитку власного бізнесу.

Кого та коли вперше в Україні торкнулося введення касових апаратів?

Історія реєстрації розрахункових операцій для України не нова. Закон “Про застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” був ухвалений Верховною Радою ще у далекому 1995 році. І першими, хто почав реєструвати свої розрахунки, були підприємці, що реалізовували підакцизні товари, а також банки, фінансові компанії, мережі супермаркетів, АЗС, поштові оператори тощо.  Протягом 25 років правила застосування РРО періодично змінювались. Останні нововведення президент України підписав 5 серпня 2020 року, а саме Закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету та спрощення роботи фізичних осіб-підприємців» (він же законопроект №2524). Уся вичерпна інформація щодо законодавчого регулювання у сфері застосування РРО та касової дисципліни міститься на нашому порталі в розділі Завантаження.

Найпоширеніші міфи про РРО

А для того, щоб ви змогли вибрати потрібний фіскальний пристрій саме під ваш вид діяльності, спираючись лише на достовірну інформацію, зараз ми розвіємо найпоширеніші міфи щодо РРО. Отже, кажуть, що:

РРО – це дорого

Мінімальна вартість нового касового апарата на ринку стартує від 5000 гривень. Якщо розбити цю сумму на рік, то вийде близько 420 грн на місяць. Найдешевший фіскальний реєстратор – 6500 грн. За таким самим не складним розрахунком, маємо – 550 грн. щомісячної виплати.

РРО часто виходять з ладу

Як жартують  наші співробітники: «ламається все, навіть автомат Калашникова». Несправності можуть бути різні. Якщо, наприклад, касир випадково виконав незнайому для нього дію та отримав незрозумілий йому результат – він сприйме це за несправність навіть якщо РРО абсолютно робочий та в паніці викличе майстра. Щоб такі ситуації не змушували нервуватися ані касира, ані власника, а сервісний центр щоразу направляти спеціаліста на такий виклик, існує служба технічної підтримки. У разі, коли РРО дійсно вийшов з ладу – нормативні акти зобов’язують Центр сервісного обслуговування – ЦСО (з яким у вас обов’язково буде угода) виконати ремонт впродовж 7 робочих днів.

До тих, хто використовує РРО, часто приходять податкові перевірки

По-перше, податкова служба фізично не має такого штату співробітників, аби вони просто так навідувались до підприємців подивитися на їх РРО. Зазвичай, перевірки бувають  камеральні (відбуваються у приміщенні контролюючого органу), документальні (які, у свою чергу, поділяються на планові та непланові, виїзні та невиїзні) та фактичні. Крім того, кожне ваше порушення щодо формування фіскальних чеків податкова буде бачити в реальному режимі та відображати штрафи в Електронному кабінеті платника податків. 

Тож, як ви самі тепер розумієте, РРО – це зовсім не страшно. Головне – вибрати саме те обладнання, яке оптимально підійде вашому виду діяльності.

Читати також