КОРО або що робити, коли зникло світло та не працює РРО - Exellio
ГоловнаМатеріалиКОРО або що робити, коли зникло світло та не працює РРО
КОРО

КОРО або що робити, коли зникло світло та не працює РРО

16.02.2021 Час для читання:2 хв

Що таке КОРО та для чого вона потрібна?

Книгу обліку реєстраційних операцій (КОРО) ведуть для того, щоб не припиняти роботу в випадку відключення електропостачання в точці продажу або виходу з ладу РРО.

Ведення КОРО

Книга обліку дозволяє під час торгівлі  використовувати  розрахункові квитанції , так звані «м’які чеки», що містяться у спеціально оформленій та опломбованій  книжці, куди заносяться ваші продажі. Склад ається вона з самих квитанцій (надаються покупцю) та їх корінців, які заповнюються однаково.

Книга обліку ведеться виключно у паперовому вигляді. Вона повинна бути прошнурована та оформлена за чіткими вимогами.

Поки РРО не працює, оформляйте продажі розрахунковими квитанціями та на їх підставі робіть записи в книзі обліку.

Форма РК-1 розрахункової квитанції наведена у наказі ДПА №614 Про затвердження нормативно-правових актів до Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,  громадського  харчування  та послуг”.

Зберігається використана книга 3 роки після її закінчення (п.6 ст.3 Закону Про РРО).

Хто заповнює?

Підприємець несе відповідальність за збереження та внесення записів до книги, коли їх потрібно вносити. 

Реєстарція КОРО

Реєстрація та ведення КОРО – це право, а не обов’язок суб’єктів господарювання. Тобто, вести її чи ні – це суто ваш вибір. При цьому слід розуміти, що у випадку неведення КОРО, в разі виходу з ладу РРО чи відключення світла,  проводити розрахунки у готівковій формі або за допомогою платіжних карток заборонено.

Коли ви будете реєструвати РРО, одночасно можна зареєструвати й першу книгу обліку розрахункових операцій, а також розрахункову книжку – РК, які невід’ємно пов’язані між собою, на один пристрій. Їхні дані вказуються в заяві за формою №1-РРО.

Якщо ви вирішили працювати без КОРО, необхідно:

  •  видати внутрішній розпорядчий документ, де маєте зазначити, що підприємство не проводить розрахункові операції у разі  виходу з ладу РРО та відключення електроенергії;
  • додати це розпорядження до заяви про реєстрацію РРО. Оскільки у свідоцтві про реєстрацію РРО має бути зазначено: «Книга ОРО на цей РРО не реєструвалася. У випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється».

Зауважимо, що навіть, коли ви вирішили не вести КОРО, вам все одно якимось чином необхідно оприбутковувати гроші. Для цього потрібна касова книга, у якій реєструються прибуткові касові ордери (ПКО). Її можна вести в електронному форматі. Вона не реєструється (як книга обліку та розрахункова книжка), проте обов’язково має бути. 

*Касовий ордер – це первинний документ (прибутковий або видатковий ), що застосовується для оформлення надходжень та видачі готівки з каси. Відсутність чи неналежне оформлення первинних касових документів загрожує платнику податків штрафом. Виправляти помилки в КО заборонено.

Завантажуйте зразки прибуткового та видаткового касових ордерів.

Отже, всього існує 3 книги:

  1. КОРО (ведеться за бажанням, але якщо вести, то спочатку її треба зареєструвати в податковій);
  2. Розрахункова книжка (ведеться разом з КОРО, також реєструється);
  3. Касова книга (обов’язково ведеться, але реєстрація не потрібна).

Порядок реєстрації та ведення книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок затверджений наказом Мінфіну №547.

Подати заяву на реєстрацію книги (якщо ви реєструєте її вперше) можна дистанційно через електронний кабінет – одночасно з поданням заяви про реєстрацію РРО, поставивши галочку в спеціальній графі. Для реєстрації наступних КОРО (нової книги, після закінчення сторінок у попередній) є окрема заява (Форма N 1-КОРО). Її бланк можна завантажити тут.

Читати також