Інтернет-еквайринг. Що це таке? - Exellio
ГоловнаМатеріалиІнтернет-еквайринг. Що це таке?
Екселліо Інтернет-еквайринг

Інтернет-еквайринг. Що це таке?

01.06.2021

Простими словами, інтернет-еквайринг – це можливість приймати оплати банківськими картками (Visa, Mastercard) та іншими платіжними засобами на своєму сайті. 

Це стандартна процедура прийому оплат в онлайн-магазинах. Підприємець підключається до сервіс-посередника, який надає послуги онлайн-платежів (в Україні це Liqpay, Portmone, Fondy, WayForPay та багато інших) або укладає договір безпосередньо з банком еквайєром. Кого б ви не обрали своїм платіжним партнером, це все одно буде організація з ліцензією НБУ, що може обробляти платежі та перенаправляти їх між продавцем, покупцем та їх банками. 

Як  відбувається еквайринг? 

Клієнт для оплати товару обирає безготівкову оплату, сайт магазину перенаправляє користувача на безпечну сторінку процесингового центру, покупець вводить інформацію зі своєї банківської картки та оплачує замовлення. У свою чергу, процесинговий центр запитує дозвіл на операцію в банка еквайєра, той – у платіжної системи. Потім запит надходить до банку (розрахунковий банк магазину), карткою якого здійснює оплату власник. І вже цей банк або схвалює платіж, або ні (якщо грошей на картці недостатньо чи операція підозріла).

Для чого потрібен еквайринг?

Для покупців перевага оплати банківськими картами в зручності не носити з собою готівку. До того ж багато банків пропонують своїм клієнтам вигідний кешбек на операції оплати товарів і послуг. Що стосується торгових компаній, то тут свої плюси:

  • не обов’язково мати власний склад продукції. Немає потреби тримати весь асортимент в торговій точці;
  • збільшення кількості клієнтів за рахунок: цілодобової роботи інтернет-магазину, частки користувачів, які здійснюють спонтанні покупки, а також інтровертів; 
  • економія коштів на оренді, інкасації та зарплаті персоналу;
  • зниження ймовірності відмови від уже сплаченого товару;
  • немає ризику прийняти фальшиву готівку тощо.

У часи тотальної інформатизації клієнти воліють торгову точку або постачальника послуги з можливістю розплатитися банківською карткою. 

До речі, якщо порівняти Україну з європейськими країнами – їхні банки не займаються еквайрингом. Це справа суто фінансових компаній, які продають платіжні термінали, здають їх в оренду, обслуговують тощо. Оскільки банк отримує основний свій заробіток не з еквайрингу та не з прийому оплат, а на випуску карт. Тобто основна маса еквайрингової комісії, яка платиться за прийом грошей, йде тому банку, який випустив картку. В результаті, чим частіше картками конкретного банку будуть розплачуватись, тим більше цей банк заробить. І зовсім не на тому, що він приймає оплату, а на тому, що його карткою розплатитися на терміналі.

Тож чим більше на ринку буде платіжних терміналів і сервісів з еквайрингових послуг, тим більша буде конкуренція та, відповідно, менший відсоток для підприємців. 

Детальніше про ринок платіжних терміналів та онлайн-оплат можна прочитати тут.

Читати також