ПРРО - це не лише 120 грн. на місяць. Перелік основних витрат. - exellio
ГоловнаМатеріалиПРРО – це не лише 120 грн. на місяць. Перелік основних витрат.
Екселліо Трейд _ Все про РРО та платіжні термінали

ПРРО – це не лише 120 грн. на місяць. Перелік основних витрат.

18.02.2022 Час для читання:1 хвилина

Українські підприємці поділились на два табори: одні вважають, що лише класичні РРО можуть гарантувати їм стабільну роботу, інші впевнені, що треба йти в ногу з часом та переходити на суто цифрове обслуговування клієнтів. 

Немає нічого ідеального, тому на запитання: що краще – РРО чи пРРО?  однозначної відповіді бути не може. Проте, слід розуміти, що в обох випадках є перелік основних витрат. Навіть якщо ви вирішите застосовувати безкоштовне ПЗ від Державної податкової служби (далі – ДПС), вам все одно треба буде придбати, як мінімум, “незалежний” девайс, що буде виконувати роль каси у вашій торговій точці. 

Найчастіше сторонні компанії-розробники пРРО наголошують, що придбавши в них програму за порівняно невелику абонентську плату, підприємцю більше нічого не потрібно буде витрачати. Та чи насправді використання пРРО обійдеться всього у 120 грн. на місяць? Давайте разом розберемось, що необхідно мати торговцю для повноцінної роботи, звісно, крім самої програми.

Основні витрати при застосуванні пРРО:

  • Покупка смартфона, планшета або комп’ютера, куди буде завантажено програму. Тут зауважимо, що пРРО передбачає роботу на звичайних девайсах, ймовірно, куплених користувачем (підприємцем) самостійно. Це несе ризики нестабільної роботи або взагалі несумісності. Особливо для бюджетних варіантів. Оскільки неможливо наперед протестувати програму з усіма можливими пристроями. Врахуйте також той факт, що строк роботи більшості девайсів, особливо мобільних, становить як правило 3-4 роки. Який з них довго протримається в робочому стані, коли щодня буде безперервно працювати по 12 годин? 
  • оплата Інтернет. Потрібен безперебійний зв’язок.
  • покупка принтера для друку чеків. Оскільки, законодавчо обумовлено, якщо покупець/клієнт вимагає отримання паперового фіскального чека, продавець не може відмовити йому в такому способі отримання розрахункового документа. 
  • інше периферійне обладнання (за потребою). Наприклад, сканер штрих-кодів, ваги, грошова скринька тощо.
  • щомісячна абонентська плата (за умови використання комерційних пРРО).

Тому активне розповсюдження інформації про те, що пРРО – це своєрідна панацея або дуже дешеве (практично безкоштовне) рішення для фіскалізації, не що інше як недостовірна реклама та маніпуляція. Якщо взяти цифри та підрахувати вартість касового апарата чи фіскального реєстратора та вартість пРРО, тут працює дуже проста арифметика. Програмне забезпечення, що реалізує функції пРРО завжди платне, адже будь-яка розробка програмного забезпечення потребує вкладень – жоден програміст або софтверна компанія не робитиме безкоштовний продукт. Який в цьому сенс? Навіть якщо просто порахувати щомісячну вартість володіння новим касовим апаратом (з урахуванням сервісного обслуговування, витратних матеріалів тощо) впродовж всього строку експлуатації та порівняти з щомісячною абонплатою за користування пРРО, то загальна вартість останнього буде вищою. Програмний РРО ніколи не буде бесплатним і дешевшим за класичний. Можливо, за такою ж самою ціною, але не дешевше.

Що стосується нібито безкоштовного пРРО, розробленого ДПС  – його існування декларується, але, на жаль, цей продукт, не придатний для повноцінного застосування. 

Тож безкоштовних функціональних продуктів не існує. Тому не варто сліпо вірити рекламним обіцянкам, а краще вибрати саме те фіскальне обладнання, яке найкраще підійде вашому бізнесу. А команда фахівців з “Екселліо Трейд” завжди допоможе це зробити. 

Більш детально про плюси та мінуси класичних та програмних РРО ми вже розповідали тут